GAP blijft bij classic logo. Zie hier “De kracht van Social Media”

Een paar weken geleden kondigde kledingmerk GAP aan haar logo te gaan veranderen. Het oorspronkelijke logo, een blauw vierkant met daarin de naam GAP moest plaats maken voor een nieuw logo.

Deze beslissing van GAP kreeg wereldwijd zeer veel respons. Met name negatief. Het sentiment was sterk en leidde zelfs tot websites waar je zelf je eigen “GAP”  (Crap) logo kon genereren.

Dan kun je als merk grofweg twee dingen doen…

Voet bij stuk houden en je eigen ingeslagen weg blijven gaan. Met het risicio dat je een negatief sentiment in de markt laat hangen.

Of gaan luisteren naar de meningen van de consumenten. Ze reageren nl. niet voor niets zo heftig…

GAP heeft, en dat is redelijk uniek voor een grote organisatie, haar strategie aangepast en heeft ervoor gekozen om te gaan crowdsourcen. Ze zijn de interactie met de online community aangegaan.

In dat hele proces is Gap tot de conclusie gekomen dat de voorkeur voor de  “Classic Blue Box” overweldigend is.

Daarop hebben ze besloten te blijven bij het originele blauwe vierkant. Ze gaan daarbij zelfs zover dat ze in hun statement het boetekleed aantrekken en stellen dat, de manier waarop ze dit hebben aangepakt niet de juiste was. Ze hadden in eerste instantie beter moeten luisteren naar de online community.. aldus GAP

Lees hieronder het statement van Mark Hansen President van GAP Noord Amerika. 

GAP LISTENS TO CUSTOMERS AND WILL KEEP CLASSIC BLUE BOX LOGO
STATEMENT FROM MARKA HANSEN PRESIDENT OF GAP BRAND NORTH AMERICA

“Since we rolled out an updated version of our logo last week on our website, we’ve seen an outpouring of comments from customers and the online community in support of the iconic blue box logo.

“Last week, we moved to address the feedback and began exploring how we could tap into all of the passion. Ultimately, we’ve learned just how much energy there is around our brand. All roads were leading us back to the blue box, so we’ve made the decision not to use the new logo on gap.com any further.

“At Gap brand, our customers have always come first. We’ve been listening to and watching all of the comments this past week. We heard them say over and over again they are passionate about our blue box logo, and they want it back. So we’ve made the decision to do just that – we will bring it back across all channels.

“In the meantime, the website will go back to our iconic blue box logo and, for Holiday, we’ll turn our blue box red for our seasonal campaign.

“We’ve learned a lot in this process. And we are clear that we did not go about this in the right way. We recognize that we missed the opportunity to engage with the online community.  This wasn’t the right project at the right time for crowd sourcing. 

“There may be a time to evolve our logo, but if and when that time comes, we’ll handle it in a different way. “

Dus volgende keer als je weer naar “de States” gaat weet je waar je naar moet kijken:

en met seasonal campaigns dit logo:

 

 

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s