Picking your battles….

Staaltje “U.S. type advertising” …Begin een brand battle… het ene merk zet zich af tegen het andere. In dit geval de nieuwe commercial van Amazon.com voor de nieuwe Kindle. En de iPad is uiteraard het “belachelijk gemaakte” andere merk. De boodschap is o.a: De Kindle: je kunt er wél mee in de zon lezen… en hij kost maar $139,- .

In Nederland maar eigenlijk in heel Europa wordt deze wijze van advertising niet echt zo gebruikt als in de V.S.. Persoonlijk ben ik voorstander van werken uit de positieve sterkte en authenticiteit van het eigen merk. Afzetten tegen een ander merk is dat in mijn optiek niet.  Interessant is weer wel om te zien hoe, in dit geval Apple, hier op gaat reageren. We gaan het zien…

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s